Testimonial Family Wellness Programme, Zinc, Meal Shakes: Puan Liyana Amat Berpuas Hati

Assalamualaikum.

Semakin ramai yang memberi feedback positive terhadap Set Bersalin Shaklee. Di sini Nad share pengalaman Puan Liyana yang berpantang buat kali kedua.

"...dah masuk 3 minggu saya makan set pantang shaklee. Alhamdullilah, saya amat puas hati. Saya mmg x ambil jamu. Hanya mkn set ni shj.


Hari pertama lepas cuci rahim, dua jam slps itu,saya terus ambik Energizing Soy protien (ESP) + Meal Shakes. Mmg sy rasa bertenaga n x letih. Vitamin tertinggal dlm kereta seperti Vitalea, B Complex, Vit C n Zinc. Tp xpe, seb baik ada ESP n Meal Shakes. Mmg sudah mencukupi utk hari pertama n memberi kesan.


Macam ESP adalah energy booster, bina sel n baiki sel, rawat luka dalaman dan byk lg. Manakala mealshake ada protien n multivitamin. Saya sgt bersyukur kerana saya xmerasa kesakitan semasa gugur n selepas cuci...sy sgt bersyukur..sbb di dalam hati kl blh sy xmahu rasa kesakitan itu.


Alhamdullilah Allah perkenankan doa saya di samping mmg saya mkn supplemen shaklee bermula masa saya breasfeeding ank pertama, ms pregnant ank kedua n seterusnya sekarang ms pantg keguguran ank yg kedua.


Saya mengambil supplemen shaklee di ats kesedaran saya sbb sy perlu ambil supplemen yg memberi kesan yg baik, selamat dan tidak memudaratkan dan yg paling penting semulajadi. bb sy ambik supplemen shaklee pn bermula semasa sy breastfeeding..dan matlamat sy,supplemen mestilah memberi kesan yg baik bkn shj kepada saya..tp kepada ank saya jgk..tambahan set berpantang kebanyakkan di pasaran sekarang,lebih mementingkan kesihatan ibu semata-mata..


Tapi shaklee tidak..ia mementingkan kesihatan ibu, malah ia disalurkan kepada ank melalui susu ibu..anak pn sihat.ibu sihat n bertenaga,luka cepat sembuh,susu pn lancar n byk,,ank pn sihat.mmg win win situation..malah wlpun ibu yg menyusu nak kuruskan badan pn blh tanpa menjejaskan production susu dan tak memberi effect kepada anak..itulah shaklee..memberi kesihatan secara menyeluruh." Credits.




Yup, I have to agree with her. Kalau ambil jamu, lebih kepada kepentingan ibu semata-mata. Ibu mungkin sihat, tapi kesian kat baby yang breastfeed tu kalau tak tahan panas jamu, perut jadi kembung, cirit birit, jaundice, dan sebagainya.

Kebanyakan ibu-ibu yang beralih kepada berpantang dengan Set Bersalin Shaklee ini telah serik berpantang dengan jamu. Jadi bakal-bakal ibu yang bakal melahirkan anak pertama, ambillah pengajaran ya. Tukar mind set kita bahawa berpantang wajib ada jamu. Sebernarnya tidak sama sekali. Supplement lah teman rapat kita. Bukan sahaja ibu sihat, anak pun sama. InsyaAllah :)

Post a Comment

0 Comments