April 01, 2013

Testimoni Nutriferon: Demam Tak Kebah? Anda Tak Perlukan Panadol Lagi

Assalamualaikum semua.

Nad nak share pengalaman Nad. Pada Januari 2012, Zahin (waktu tu 1y4m) selesema. Masa Zahin selesema, Nad makan Vita C 2 biji sehari. (Nad patahkan sebelum makan. Untuk mempercepatkan penyerapan Vitamin C sebab Vita C Shaklee ni sustained release. Maksudnya ia dilepaskan secara perlahan-lahan ke dalam badan. Tapi in case of demam/selesema/batuk, badan kita perlukan lebih Vitamin C dari biasa dan perlukan ianya cepat. Bila kita patahkan, ia akan terus masuk ke dalam tubuh). Ia akan disalurkan ke dalam susu ibu dan manfaat dapat kat Zahin.

My little boy yang sedang flu

Tapi lepas seminggu, selesema masih tak sembuh. Risau sangat sebab Zahin ni susah nak sakit sebab disusukan sepenuhnya dengan susu ibu. Zahin aktif je masa tu tapi siapa tak risau tengok hingus asyik meleleh je kan. Nad pun try NutriFeron. Selama ni tak pernah try lagi NutriFeron. Hanya tahu yang NutriFeron elok kalau selesema/demam/batuk berpanjangan.

Alhamdulillah dengan izin Allah, hari ketiga Nad makan NutriFeron, selesema Zahin sembuh sepenuhnya. Lega rasanya. Tak payah makan ubat. Nad memang tak berapa gemar nak kasi budak-budak makan ubat. Hehe. Nad sendiri pun dah lama tak makan panadol or any ubat-ubat lepas dapat tahu Panadol masih kekal dalam badan walaupun selepas 5 tahun kita makan.

Alhamdulillah dengan mengamalkan supplement yang berkualiti dengan konsisten, badan pun lebih kuat melawan sebarang penyakit. Tidaklah nak kata tak sakit langsung tapi susah nak dapat sakit. Kalau sakit insyaAllah tak berlarutan.

NutriFeron™


Apa itu NutriFeron™?

- NutriFeron™ terdiri daripada gabungan ekstrak tumbuhan
- Terbukti secara klinikal mengukuhkan sistem imun
- Menstimulasikan setiap sel di dalam badan kita untuk menghasilkan interferon aslinya sendiri

Apa itu Interferon? 

- Interferon ditemui oleh Dr. Yosuhiko Kojima pada tahun 1954
- Bahan semulajadi yang dihasilkan oleh setiap sel badan
- Ianya diaktifkan setiap kali sel dijangkiti oleh mikrob, virus, sel kanser dan lain-lain
- Baca selanjutnya tentang Interferon di sini.

NutriFeron™ menguatkan imun badan secara semulajadi

Siapa yg perlukan Nutriferon™?

Sesiapa sahaja yang berumur melebihi 12 tahun yang:

- Gaya hidupnya amat sibuk
(tekanan gaya hidup menyebabkan sistem imun individu ini seringkali mengalami serangan yang berterusan)
- Individu yang ingin proaktif di dalam mengoptimumkan respons imun mereka terhadap iritasi alam sekitar dan juga pencemaran udara
- Individu yang ingin mengekalkan prestasi sistem imun mereka di tahap yang maksimum
- Individu yang berumur (kurang imuniti)
- Individu yang diet tidak optimum
- Individu yang sering tertekan/hidup dalam tekanan
- Individu yang gaya hidupnya tidak/kurang aktif

Bagaimana Nutriferon™ bertindak?


Untuk kegunaan harian, NutriFeron™ meningkatkan pengeluaran Interferon semulajadi badan iaitu suatu pengaktif kritikal sistem imun.

Interferon membantu melindungi kita daripada pendedahan harian terhadap beribu penceroboh asing yang boleh membawa kepada penyakit serius.

NutriFeron™ berfungsi di dalam peringkat selular sel dalam dua cara iaitu
- Mengaktifkan sistem pertahanan imun dengan aktif/cepat
- Menggerakkan 'pasukan cari dan musnah' dalam sistem imuniti badan.

Kenapa perlu Nutriferon™?

Amat perlu bagi kita untuk menolong badan kita membantu diri kita sendiri dan itulah tujuan Nutriferon; untuk merangsang setiap sel badan untuk menghasilkan lebih banyak interferon asli untuk menyediakan badan kita perlindungan dengan tahap yang lebih tinggi dalam skop yang luas terhadap serangan selsema, virus dsb.

Kenapa Nutriferon™ Shaklee?

1. Semulajadi
- Meningkatkan tahap interferon secara semulajadi – saintis telah mengenalpasti interferon sebagai satu faktor penting penyumbang kepada fungsi imun yang sihat.
- Nutriferon™ adalah satu-satunya supplemen tambahan di US yang dihasilkan oleh immunologist yang menjumpai interferon yang meningkatkan pengeluaran interferon di dalam badan secara semulajadi.

2. Dihasilkan oleh Ahli Imunologi dunia yang terkenal
- Individu yang menjumpai Interferon - Dr. Yasuhiko Kojima, Ahli Imunologi dunia yang terkenal yang telah menemui interferon pada tahun 1954
-Beliau telah melakukan penyelidikan berdedikasi selama empat puluh tahun untuk mencari sebatian semulajadi yang akan memberi rangsangan kepada pengeluaran interferon.
- Nutriferon daripada Shaklee adalah satu-satunya supplemen perlindungan di US.

3. Penyelidikan selama 40 tahun
Penyelidikan selama 40 tahun – selepas 40 tahun melakukan ujian yang teliti dan melibatkan percubaan bertan-tan kandungan sebatian semulajadi dan herba, Dr. Kojima membangunkan campuran unik empat elemen berkuasa sayur-sayuran yang meningkatkan pengeluaran semulajadi interferon badan.

4. Campuran Interferon yang diPATENkan
- Elemen tumbuh-tumbuhan penggalak
- NutriFeron mempunyai MACH, 1 campuran Interferon daripada ekstrak tumbuhan yg telah dipatenkan formula ekslusif yang mengandungi
-- ekstrak labu
-- ekstrak safflower
-- ekstrak benih Asian Plantain
-- ekstrak bunga Japanese Honeysuckl

5. 4 KAJIAN KLINIKAL ke atas manusia
- Disokong oleh 4 kajian klinikal ke atas manusia
- 4 kajian klinikal yang dikeluarkan mengesahkan kesihatan luarbiasa dan sokongan imunisasi hasil manfaat daripada campuran ekstrak proprietari yang ditemui di NutriFeron™

6. Formula EKSLUSIF dilindungi oleh 3 paten
- Nutriferon disokong oleh tiga paten dan hanya boleh didapati melalui Shakee dan Independent Distributor Shaklee sahaja
- Formula yang unik dan berpaten ini hanya eksklusif di Shaklee

7. KUALITI
Dibuat menepati piawaian kualiti yang terbaik – supplemen tambahan yang berkesan, NutriFeron telah melalui ujian sistematik yang ketat untuk keselamatan, kesucian, potensi, dan prestasinya.


Untuk Info & Order:

Nadiah Suhaidi
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 869533
Email: n_nadiah@yahoo.com
SMS/Whatsapp: 012 229 5680

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda :)

Disclaimer

Segala testimoni /penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...