November 13, 2012

Testimoni Alfalfa Untuk Masalah Alergi Dengan Makanan Laut dan Keputihan

Alergi (Allergy)

Ramai juga kawan-kawan Nad yang mempunyai masalah alergi kepada makanan laut. Dulu Nad pun kalau makan belacan memang asyik terbersin-bersin je. Alhamdulillah selepas mencuba Shaklee untuk breastfeeding, Nad tak risau dah kalau nak makan belacan. Nikmat dunia :) Hehe.

Ok jom baca testimonial ni:


"Saya kalau makan seafood banyak + belacan banyak memang alahan teruk. So pernah telan 10 biji sekali gus, seminggu straight. Memang kalau tak cukup air je, demam.

Tapi best supplement Shaklee ni, walau besar, keras macam mana pun, semua cepat resolve. Dalam 1-2 jam lepas makan Alfalfa, terus susut alahan.

Haritu pill box Shaklee terkena air. Tak sampai 10 kot terus semua supplement cair, lembik. Vitalea, B Complex, Alfalfa, Vita C, Vita E, Zinc semua lembik. Ada yang terus cair. Maksudnya macam tu lah bila masuk dalam badan kita. Sebab tu kesan cepat berbanding vitamin sintetik."
- Puan Beeha Yunos


"Assalam. Kali ini nak share tentang Alfalfa pula.

Saya memang alergi dengan seafood serta resdung. Tapi suka sangat dengan sotong. Kalau nak makan sotong juga, terpaksa ambil pil untuk redakan gatal-gatal pada muka dan badan. Bercampur dengan bersin yang tak henti-henti.

Tapi sekarang, dah tak perlu risau kalau nak makan seafood. Sebab dah ada Alfalfa. Sudah 3 minggu makan Alfalfa, memang kesan ketara. 2 hari lepas makan seafood. Tapi hari ini baru perasan semalam tak ada pun rasa tak boleh tidur sebab gatal-gatal. Takde dah bersin yang terlalu kerap sampai tak selesa langsung pada hidung.

Alhamdulillah, nikmat Allah dapat juga dirasai dengan sempurna.

Masalah keputihan juga Alhamdulillah beransur baik. 

Makan Vita E dan Vita C untuk kulit dan kulit dah cantik. Sekarang makan Alfalfa untuk kesihatan dalaman dan semakin menunjukkan tanda positif.

Shaklee is THE BEST." - Cik A


"Salam sahabat shaklee sume..

Sini sy da share pngalaman, sbelum consume shaklee, kulit sy alergi pd seafood dan kekacang, klo tslh mkn mesti jrwat bernanah tmbuh bberapa jam kmudian. 

Namun alhamdulillah sejak consume Alfalfa selama hampir 2bulan, alahan semakin kurang. Jrwat pon xde tumbuh lg. tggal parut je lg lom ilang. 

Now sy sdang consume ESP+Set D pulak utk ilangkan parut n kecik2kan pori2 muka sy nih. Ati ni tetap sbar. Yelah msalah yg da 8 tahun sy hdapi mne leh ilang dlm 2bulan kan.. " - Che Jurahanim


Bagaimana Alfalfa Membantu Masalah Alergi?

Alfalfa has got antihistamine properties which help in providing relief from allergic symptoms like itchiness, runny nose and continuous sneezing.

It also improves the immune system and strengthens it. Therefore, it increases the resistance to allergens and the effects produced by exposure to allergens.

Source: http://allergies.ygoy.com/2011/10/21/is-alfalfa-effective-for-allergies/

Keputihan (Vaginal Yeast Infection)


Bagaimana Alfalfa Membantu Masalah Keputihan?

Alfalfa helps fight infection -The chlorophyll in alfalfa is an effective barrier against bacterial invasion because of its stimulation effect on the growth of connective tissue and granulation tissue.

Source: http://www.nurtureyourown.com/sprouts/10-great-benefits-to-eating-alfalfa-sprouts/


Untuk Info dan Order:

Nadiah Suhaidi
Shaklee Independent Distributor [ID: 869533]
n_nadiah@yahoo.com 
SMS/Whatsapp: 012 229 5680
www.facebook.com/SihatComelCeria

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda :)

Disclaimer

Segala testimoni /penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...