November 17, 2012

Testimoni GLA Complex: Kitaran Haid Kembali Teratur


"Semenjak kahwin pada 23.12.2003, kitaran haid saya mula tak teratur. 2-3 bulan barulah haid datang. Apabila haid, 7-8 hari barulah kering, sehinggalah saya consume GLA ni.

Ceritanya begini,

1.4.2012: Lahirkan anak ke-4
1.5.2012: Start consume GLA
6.5.2012: Amik OCP Yasmin sebab nak planning. Almaklumlah anak dh 4, berderet pula tu. Then nak plan utk implan. Implan kalo nk pasang prefer masa haid.
30.5.2012: Pasang implanon sebab sudah haid selepas ambil Yasmin. Sejak pasang Implanon, saya bleeding 2-3 weeks then stop for 4-5 days, then bleeding semula, sampailah awal Julai. Makin sikit, dan spotting je.
25.7.2012: Stop bleeding.
3.8.2012: Alamak! Haid dtg lagi. Ingatkn bleeding tapi Alhamdulillah, 7 hari dh kering.
3.9.2012: Alhamdulillah syukur, haid dtg lg. Nampak regular. 7 hr sahaja dah kering. Mcm dh back to normal dh (piod mcm anak dara lg). Ingat nk share, tp terlalu awal sgt, so saya monitor lg.
3.10.2012: Now punctual pulak time piod datang. Mcm pergi kerja pulak. Now hari ke-4 haid.

Saya bersyukur sangat, saya nak teruskan ambil GLA ni. Memadai dgn 1 biji sehari. Budget pon ok, below RM50 per month. Ok tu. Now saya syukur sgt2. Dgn izinNYA. Kwn2 di luar sane x nk cube ke?.....JOM!!!"