April 04, 2013

Testimoni Meal Shakes: Anakku Tidak Lagi Sembelit

"Ini Qayyim. Umurnya 3 tahun Mei ini. 

Before this Qayyim ada masalah sembelit. Susah sangat nak buang air besar. Setiap kali nak buang air besar, mesti menangis dan berpeluh-peluh dibuatnya. Najisnya tak payah cakaplah, berketul-ketul. Kadang-kadang ada darah. Memang kasihan.

Dah macam-macam cara cuba. Kurangkan scoop susu nya, beri makan buah, ubat masuk bontot, semua tak menjadi. Sekejap je jadi, lepastu sembelit balik. Qayyim ni memang tak suka sayur, itu salah satu punca menyebabkan dia susah nak buang air besar.

Selepas Eyda kenal dengan Shaklee ni, Eyda cuba beri Meal Shakes kat anak Eyda. Eyda masukkan 1 sudu kecil dalam susunya.

Alhamdulillah dengan izinNya, masalah sembelit tiada lagi. Buang air besar setiap hari. Berbanding sebelum ni, 3-4 hari baru buang air besar. Dan yang paling memeranjatkan Eyda, Qayyim yang sememangnya anti sayur, tiba-tiba minta nak makan sayur! Haha. Bagus bukan? Selera makan pun bertambah. Qayyim aktif, memang memerlukan tenaga yang banyak!

Sekarang Eyda sangat gembira. Tiada lagi sembelit, tiada lagi menangis-nangis ketika membuang air besar. Perut dia pun sihat! Hihi." - Puan Eyda Sukiman

♥Anak sehat,ibu pasti bahagia!!" - Puan Eyda Sukiman

Sumber: http://mummyhealthyvitastore.blogspot.com/2013/04/tiada-lagi-masalah-sembelit.html


Aduh, memang kasihan kalau tengok anak kecil bersusah payah nak buang air besar. Memang kena jaga pemakanan sehari-hari biar seimbang. Tetapi kadang-kadang, anak-anak sekarang ni sudah pandai memilih. Kadang-kadang kita yang dewasa ni pun makan tak seimbang juga kan? ;) Macam mana lah nak ajar anak, macam ketam ajar anak berjalan pulak ;)

Alhamdulillah ada Meal Shakes, yang mengandungi multivitamin, protein dan juga fiber. Cuma 1 sudu kecil sehari. Bukan sahaja untuk masalah sembelit, tetapi juga untuk kesihatan keseluruhan anak kita :)


Untuk Info dan Order:

Nadiah Suhaidi
Shaklee Independent Distributor [ID: 869533]
n_nadiah@yahoo.com 
SMS/Whatsapp: 012 229 5680
www.facebook.com/SihatComelCeria

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda :)

Disclaimer

Segala testimoni /penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...