August 25, 2015

Testimoni Omega dan Alfalfa: Penderita Gout 20 Tahun Kini Bacaan Uric Acid Normal

AYAHKU PENDERITA GOUT 20 TAHUN

Kisah bermula ketika saya berumur 12 tahun. Ayah bawa saya ke Sunway Lagoon. Bukan main sukanya hati ni dapat berjimba-jimba disana bersama kakak saya.

Sedang bersuka ria, tiba-tiba ayah mengerang kesakitan. Katanya kakinya amat sakit. Nak bangun pun tak boleh. Ibu mula resah. Saya apatah lagi. Macam-macam yang terlintas di kepala waktu itu.

“Kenapa ayah tiba-tiba jadi begini?”

“Adakah ayah lumpuh?”

Astagfirullah! Susahnya hati saya masa itu. Terbantut nak bersukaria. Hari yang gembira bertukar menjadi duka. Ayah ditolak dengan wheel chair ke kereta. Dan ibu terus memandu kereta menuju ke klinik berhampiran. Ayah diberi painkiller.


Sehingga kini umur saya 30 tahun.

Ayah masih makan pillkiller setiap kali gout menyerang. Dah jadi macam gula-gula.

Serangan Gout kerap bertandang. Sekarang makin teruk. Bengkak-bengkak di tumit dan juga di tangan. Bukan bengkak biasa. Siap bernanah besar-besar pula tu. Naik seram saya tengok. Dalam hati, bilakah semua ini akan berakhir?

Saya simpati ayah jalan henjut-henjut.

Saya sedih ayah solat tidak dapat duduk dengan betul ketika tahyat awal mahupun akhir.

Saya menangis di belakang pintu lihat ayah terbaring mengerang sakit atas katil ketika mana dia tak kuat untuk berjalan.

Hanya doa yang mampu saya panjatkan. Doa yang tanpa usaha. Ustaz masa sekolah cakap, doa tanpa usaha adalah SIA-SIA. Tetapi itu sahaja yang saya mampu. Sedih!

Satu hari, tergerak hati saya untuk berikan ayah OMEGA dan ALFAFA Shaklee. Saya ada terbaca yang Omega mampu mengurangkan radang sendi dan juga kesakitan. Manakala Alfafa mampu meneutralkan uric acid kepada alkali.

Wahh menarik! Teruja saya nak berikan kepada ayah saya. Saya beri pada ayah dan tulis besar-besar pada botol. Tiba waktu makan, saya SMS ayah.

“Ayah dah makan OMEGA?”

“Dah makan ALFAFA?”

Begitulah bersungguhnya saya inginkan ayah sihat. Ayah saya patuh dan konsisten menelan 2 supplemen ini. Sambil saya tak henti-henti berdoa moga inilah usaha terbaik untuk ayah saya.

Hari yang cerah. Ayah baru pulang dari checkup di hospital. Wajahnya girang dan berseri. Dihulurkan sehelai kertas kepada saya.

“Kertas apa ni?”

Masyallah! Terkejut saya lihat bacaan uric acid ayah saya berada di paras NORMAL!!!

Ya Allah, bergenang air mata saya.

“Dah 20 tahun, Ayah tak pernah pun dapat bacaan uric asid NORMAL. Doktor pun terkejut. Bagus ye Shaklee!“ kata ayah.

Dah setahun Ayah bersama Shaklee. Saya asyik intai je kakinya. Tiada lagi bengkak. Tiada jalan hinjut-hinjut. Tiada nanah besar-besar.

Alhamdulillah…Alhamdulillah…Alhamdulillah…

Hati anak mana yang tak gembira pabila ayah tersayang kembali ceria menjalankan kehidupan.
Terima kasih Allah!

-Puan Siera


Nadiah Suhaidi
012-2295680

3 comments:

  1. alhamdulillah, usaha di selangi dengan tawakal. moga kekal sihat :)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah. Berkat usaha dan tawakal.
    Alfalfa memang bagus. Setelah makan dan setakat ini, alhamdulillah.. allergic saya pada habuk dan makanan laut boleh dikawal.

    ReplyDelete
  3. Betul tu...... anak mana yg tak gembira tengok ayahnya sembuh dpd sakit yg ditanggung sekian lama. Eloklah kalau ayah serasi dgn Shaklee

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda :)

Disclaimer

Segala testimoni /penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...