Multivitamin Berusia Lebih 100 tahun

Multivitamin Berusia Lebih 100 tahun
Multivitamin Berusia Lebih 100 tahun

Akhir bulan lepas, sepupu Amir tanya pasal multivitamin untuk 4 orang anaknya. "Ada ke multivitamin brand Shaklee?"

Amir dengan pantas menjawab "Adaaaa"
Terus share benefit #multivitamin yang Shaklee buat khas untuk kanak-kanak ni. Kalau ikutkan, sebenarnya memang ada banyak jenis multivitamin di pasaran. Boleh beli ikut kesesuaian dan budget masing-masing.

Tahukah kawan-kawan?

Nama asal #vitamin dikatakan diambil dari perkataan "vitamine" pada tahun 1912. Ini hasil kajian dari saintis bagi membantu meningkatkan sistem imun badan manusia kerana diwaktu itu banyaknya peperangan & revolusi perkilangan yang menyebabkan ramai penduduk jatuh sakit.


Multivitamin yang pertama di cipta dan diberi nama #VitalizedMinerals pada tahun 1915. Ia adalah gabungan beberapa mineral dalam 1 botol kaca. Vitalized Minerals ini dicipta oleh Dr Forrest C. Shaklee pada usia beliau lebih kurang 25 tahun. Beliau menciptanya atas initiatif sendiri bagi membantu lebih ramai orang sihat sebelum jatuh sakit.

Fungsi multivitamin ini lebih kepada mencukupkan vitamin dan mineral dalam tubuh badan kita. Ia tidak digelar "ubat" kerana fungsinya bukannya merawat penyakit.


Botol yang Amir pegang ini (Gambar sebelah kiri) adalah replika vitalized minerals. Sekarang ia sudah tidak dijual di dalam botol kaca. Ia sudah "diupgrade" ke dalam botol plastik mesra alam dan kedap udara.

Nama baru Vitalized Mineral sekarang ini ialah Vita Lea Iron Formula. Harganya ialah RM 93.75 sebotol. 1 botol Vita Lea ini mampu bertahan 2 bulan dengan pengambilan 2 tablet sehari. Kira kos sehari hanya RM1.50 sahaja. Murah bukan?


Manakala, Vita Lea for Kids ini pula harganya ialah RM 111 sebotol. 1 botol boleh tahan 1 bulan dengan pengambilan 2 tablet sehari.

Nak untung lagi, boleh jadi ahli shaklee. Dapat penjimatan sehingga 15%.

Setiap hidangan Vitalea mengandungi lebih 10 jenis makanan yang kita ambil sehari (dari segi Vitaminnya)

Vita-Lea menggunakan teknologi Explo Tab bagi memastikan bahawa ia diserap sepenuhnya di dalam badan kurang dari 10 minit.
Vita-Lea membantu membekalkan vitamin dan mineral bagi melengkapkan diet harian kita

Manfaat Vita-Lea
Hubungi kami di 012-2295680 / 011-20200300 untuk pertanyaan.
Whatsapp: https://nadiahsuhaidi.wasap.my

Post a Comment

0 Comments