Pengalaman Kulit Melecur Terkena Api Kembali Pulih Dengan Supplement Shaklee

Pengalaman Kulit Melecur Terkena Api Kembali Pulih Dengan Supplement Shaklee
Pengalaman Kulit Melecur Terkena Api Kembali Pulih Dengan Supplement Shaklee

Bagusnya Facebook ni sebab dia rekod apa yang kita kongsikan #memories lama kita, tak kira happy atau sebaliknya. Dan pada hari ini, naik semula kisah #terbakar Amir yang kalau boleh nak dilupakan. Haha

Tapi apa yang berlaku, sudah pasti ada iktibarnya kerana Allah jadikan sesuatu itu ada maknanya. Apa yang Amir belajar dari peristiwa ini ada 2 benda;

1. Jangan sesekali bermain api even nak bakar sampah sekali pun.
2. Allah tunjukkan #ShakleeEffect yang paling ketara disaat orang sibuk nak sambut Raya. Yes! Amir kena ni masa hari ke 4 Ramadan dan waktu tu wife tengah dalam pantang anak ke 3.

Syukur sewaktu kejadian berlaku, adik lelaki Amir ada di rumah. Dialah yang bawa Amir ke hospital KPJ Kajang untuk rawatan susulan. Terpaksa tahan di wad selama 1 hari sahaja kerana luka tidak serius.
Berkongsi perngalaman sendiri dengan tetamu yang hadir di seminar Shaklee Health & Wellness Talk

Sewaktu kejadian, Amir tak fikir panjang bila terkena api tu. Naik ke bilik tidur utama, waktu tu wife tengah berurut pantang. Bagitau muka terkena api. Wife ambil Basic H dan sapu pada tempat yang melecur untuk kurangkan rasa pedih.

Alhamdulillah, kulit tidak menggelembung dan tiada parut.
Balik dari hospital, doktor hanya berikan ubat sapu luka dan ubat makan tahan sakit sahaja. Pesan doktor, jaga luka tersebut supaya tidak terkena jangkitan kuman.

Ikhtiar Amir sewaktu "berpantang" tu adalah mengambil supplement Shaklee supaya dapat kembalikan semula wajah sebab lagi 3 minggu nak raya. Waktu tu, keluar mana-mana memang pakai mask sebab malu nak tunjuk muka melecur. Kang orang tanya macam-macam la pula.

Rupa selepas 3 hari terbakar

Ada yang bertanya, apakah supplement yang Amir makan dalam tempoh tu;

1. Ambil 4 biji #VitaminC. Vitamin C ini bagus untuk tingkatkan sistem imun badan. Nak elakkan dari jangkitan kuman.

2. Ambil 2 biji #VitaminE untuk membantu memulihkan sel-sel kulit yang telah mati. Kulit mengambil masa 20-28 hari untuk tumbuh semula.

3) Ambil 4-6 biji #Ostematrix. Ia bukan semata-mata ada kalsium sahaja. Tapi ada 7 bahan lain yang membantu melegakan rasa sakit dan pedih.

4) Ambil 2 sachet #Collagen Powder. Ramai yang tahu kan? Kolagen ini penting untuk memberi keanjalan dan kelembapan pada kulit kita. Sewaktu recovery ini, ia sangat diperlukan untuk percepatkan proses penyembuhan.

5) Ambil 2-3 biji #Zinc Complex (Sekarang nama Zinc Plus). Zinc ini sangat bagus untuk kerana ia membantu mempercepatkan sel-sel untuk tumbuh semula.

6) Ambil 5-10 biji #Alfalfa bagi mengawal kegatalan pada kawasan yang melecur. Yes! tempat-tempat ini rasa sangat gatal dan jer menggaru.

7) Minum #ESP dan #PerformanceDrink bagi memberi energy pada badan. Waktu ni, selera makan tak berapa nak ada sangat tapi tetap berpuasa macam biasa. 1 hari jer terpaksa qada puasa iaitu waktu kejadian. Yang lain semuanya puasa macam biasa.

Rupa selepas 21 hari. Kulit dah 90% kembali pulih.

Alhamdulillah, selepas konsisten ambil semua supplement ini. Allah berikan semula wajah Amir seperti tiada apa-apa kecederaan pun. Malah ada yang cakap, kulit muka makin flawless waktu tu.
Pengajaran yang paling besar Amir dapat dari peristiwa ini ialah jangan bermain api, nanti kelak terbakar diri sendiri.

Dan kalau nak muka flawless, tak payah la pi bakar muka.
Ambil sahaja supplement dari sumber semulajadi dan terbukti berkesan.

#MAM

Post a Comment

0 Comments