Bahaya Beli Supplement Tiruan Secara Online

Bahaya Beli Supplement Tiruan Secara Online

Tahukah anda, sekarang ini banyak supplement tiruan dijual secara online? Bahaya ke tak beli supplement tiruan secara online sebenarnya? Cuba tonton video di bawah.


Menurut Malaysian Dietary Supplement Association (MADSA), pihak mereka telah memberi amaran tentang bahaya membeli supplement tiruan secara online tanpa melalui pengedar yang sah. MADSA juga telah maklumkan perkara ini kepada Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) kerana ia memberi kesan buruk kepada pengguna supplement tiruan ini.

Perkara ini juga berlaku di luar negara. Contohnya Amazon.com, mereka telah membuang semua penjual supplement yang tidak sah di website mereka, dan mewajibkan kepada semua pelanggan mereka supaya membeli produk supplement terus dari syarikat atau agen yang berdaftar sahaja.

Setakat ini, cuma terdapat 28 syarikat berdaftar dengan MADSA yang diiktiraf bahawa supplement mereka ini selamat digunakan, termasuklah Shaklee. Boleh klik link ini untuk lihat senarai ahli MADSA: https://madsa.org.my/members-listing/

Jadilah pengguna yang bijak, jangan perjudikan kesihatan anda dengan barangan tiruan!

Baca kisah benar: Akibat beli produk Shaklee dari Lazada.

Post a Comment

1 Comments

Terima kasih atas komen anda :)