Testimoni Set Menyusu Shaklee: Kulit Ibu Jadi Cantik

Assalamualaikum dan Salam Jumaat :)

Today Nad nak share tentang side effect. Ada yang bertanya pada Nad, ada side effect ke makan Shaklee ni? Meh Nad share satu cerita.





Ini Aimi kawan Nad kat universiti dulu. Aimi dah mencuba Set Menyusu Shaklee. Komennya tentang ESP:

- Kulitnya jadi cantik & halus
- Jerawat kurang
- Parut jerawat makin hilang
- Dulu kalau keluar, tak berani tak pakai concealer. Now keluar pakai blusher je!
- Confidence level makin tinggi
- Kulit anaknya, Zahra pun semakin halus dan makin cerah

Alhamdulillah. Inilah namanya 'side effect' yang best. Bukan sahaja supply susu ok, badan cergas, kulit pun cantik! Hehe. Why? Sebab Shaklee products are supplements, bukan ubat. Ia mencukupkan apa yang tak cukup dari pemakanan yang kita ambil sehari-hari.

Macam mana ESP boleh bantu masalah kulit?

"Kajian American Journal of Clinical Nutrition terbitan Julai 2007 menunjukkan kaitan antara makanan yang rendah dengan indeks glisemik dan pembaikan masalah jerawat. Kajian mendapati dalam tempoh 12 minggu, jerawat berjaya dikurangkan dengan lebih baik di kalangan kumpulan peserta yang mengambil makanan dengan kandungan glisemik gula yang rendah berbanding kumpulan yang mengambil makanan yang tinggi dengan karbohidrat. Secara umumnya, selain makanan berkarbohidrat ringkas yang tinggi, pengambilan makanan tinggi lemak tepu, makanan berminyak dan bergoreng, bergula akan memberi impak yang lebih ketara kepada masalah jerawat." read more here.



Apa Keistimewaan ESP?

- Membantu membina dan perbaiki tisu-tisu badan
- Memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak
- Menyediakan 14gram protein kacang soya dalam setiap hidangan untuk kesihatan jantung
- Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein
- Setiap hidangan membekalkan 50% daripada Nilai Harian keperluan kalsium untuk menyokong tulang yang kuat
- Kandungan fitoestrogen untuk kesihatan prostat, payudara dan menepous
- Indeks glisemik yang rendah untuk membantu mengekalkan paras gula dalam darah
- Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses
- Tidak mengandungi kolesterol dan laktosa
- Mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya
- Tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet

Tahukah Anda?

Shaklee adalah syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein berasaskan kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya pertama yang pernah dihasilkan adalah dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1970an. Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya iaitu protein soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka panjang. Credits to MFC.


Siapa taknak kulit cantik dan bebas jerawat, kan? :)

Kalau berminat dengan produk Shaklee, bolehlah SMS or Whatsapp Nad di 012 229 5680. Or add Nad kat Facebook, klik Facebook badge Nad kat seblah kiri blog ni. PM Nad bagitahu anda nak tahu lebih lanjut tentang ESP. Nanti Nad reply ya :)

Have a great weekend!


Untuk Info & Order: 
Nadiah Suhaidi
Shaklee Independent Distributor 
Shaklee ID - 869533
Email: n_nadiah@yahoo.com 
SMS/Whatsapp: 012 229 5680

Post a Comment

0 Comments