Kisah Puan Farah Pesakit Radang Usus Mengamalkan Shaklee

Berikut ialah perkongsian daripada Puan Farah yang mengalami Colon Inflammation.


Kisah Puan Farah Pesakit Radang Usus Mengamalkan Shaklee


Sihat Setelah Hampir 2 Tahun Merana


Alhamdulillah setelah hampir 2 tahun sakit dan keluar masuk hospital, saya semakin sihat. Pakar tak tau apa puncanya saya semakin sihat. Terima kasih pada Beeha yang banyak bantu saya dari segi consultation dan juga moral support.

Bulan lepas adalah bulan paling kritikal. Saya kehilangan 2 kg berat badan, full blood count teruk dan setiap kali buang besar akan keluar darah. Rasa dah nak putus asa. Makan ubat, makan supplement, jumpa pakar, tetapi macam tak jadi apa. Prestasi kerja semakin merudum.

Tergerak Hati Untuk Mencuba Supplement Shaklee


Kemudian saya cuba rawatan alternatif. Alhamdulillah banyak sangat perubahannya. Dugaan Allah nak bagi. Beeha selalu pesan, Allah tak duga hambaNya yang tak mampu nak hadapi sme tu.

Terima kasih lagi sekali pada Beeha, hati saya terbuka nak cuba produk Shaklee sebaik sahaja selepas solat masa awal tahun aritu. Saya dah lama perhatikan Beeha promote produk shaklee, cuma memerhati. Tetapi entah bagaimana, selepas solat Asar tu saya tergerak nak tanya Beeha tentang produk untuk detoks / bersihkan usus saya. Beeha sarankan Herblax.

Selepas itu, saya tanya tentang produk yg boleh bantu untnk naikkan selera makan, nak pulihkan semula kulit saya yang kering dan kasar macam kertas pasir ni. Macam-macam lah saya tanya, dan semua produk yang dicadangkan itu semua saya beli.

Kesan Pengambilan Supplement Shaklee


Kesannya ada, tapi agak slow. Tapi ESP mmg sangat best. saya perasan:
  1. kulit saya yg kering dan menggelupas ni makin elok
  2. tumit yang dah mula pecah dan cantik licin
  3. breast tegang
  4. punggung anjal

Suami sangkakan saya hamil. Tapi saya tak boleh hamil lagi buat masa ini kerana sedang mengambil high dose drugs daripada pakar :( Pendek kata saya dah tak rasa body saya mcm plywood lagi lurus depan belakang. Ditambah pula dengan GLA, kulit saya nmpak lembap.

Aktiviti saya bermula seawal 4:30 pagi. Sejak amalkan Ostematrix sebelum tidur, saya tak ada lagi masalah untuk bangun tidur. Tiada lagi rasa sakit-sakit badan. Dulu, bangun pagi pun rasa nak menangis. Rasa macam nak merangkak turun dari katil. Semuanya kesan daripada masalah usus saya tu. Doktor sudahpun warning awal-awal bahawa akan ada banyak implikasi dari sakit itu.

Selepas sarapan, saya ambil Vitamin C, Vitalea, dan B Complex, aktiviti harian berjalan lancar, kurang letih. Berfikir pun tenang sahaja walaupun kerja dah penuh satu meja. Memang rasa sangat berbeza.

Saya masih lagi memerlukan bantuan Herblax utk membuang air besar, sebab kelemahan pada pergerakan usus. Jadi saya masih setia dgn Herblax.

Saya sangat gembira dipertemukan dengan SHAKLEE :)

Bagaimana Saya Dapat Penyakit Ini?


Saya kurang pasti bagaimana sakit ni datang, yang boleh saya katakan ia bermula dengan sakit di bahagian abdomen (di bawah kawasan perut). Sakit yang amat sangat seperti contraction nak beranak, sakit akan datang lebih kurang 5-10 minit sekali.

Simptom Yang Saya Alami

  • Sakit perut (gastrik)
  • Badan sangat lemah
  • Sakit di bahagian sendi
  • Hilang selera makan
  • Sembelit dan diikuti dgn cirit birit
  • Najis berdarah atau darah keluar ketika buang air besar

Rawatan Yang Pernah Saya Cuba

  • Sudah berjumpa dengan doktor pakar
  • Pernah consume steroid
  • Sekarang sedang ambil PENTASA 2g sehari
  • Pernah buat scope dari atas dan bawah
  • Pernah drip masuk air dan antibiotik (saya lupa namanya)
  • Pernah berjumpa pengamal perubatan Islam
  • Consume produk Shaklee

Mengapa Saya Ambil Banyak Supplement?


Berikut adalah penjelasan saya dan saya rasa ia sesuai untuk badan saya selepas saya buat eksperimen untuk badan sendiri :)

1. Saya ambil Herblax Shaklee untuk elakkan sembelit. Apabila sembelit:

  • Kuman akan membiak di dalam usus dan akan mengakibatkan cirit-birit dan mungkin akan keluar darah apabila kuman sangat aktif
  • Angin dlm perut dan usus tak boleh keluar. Itu akan menjadi faktor gastrik, sakit kepala, dan perut rasa kembung
  • Toksik akan terkumpul dlm usus dan kemudian akan diserap semula dlm darah. jadi akan timbul masalah kulit kusam, badan letih dan banyak masalah lain

Saya ambil ESP untuk bekalkan Protein kepada badan. Protein yang cukup akan bantu penyerapan vitamin berlaku dengan lebih baik.

Saya ambil juga Vita C, Vitalea, B Complex untuk supply vitamin yang tidak cukup di dalam badan. Memandangkan HB saya rendah dan kurang makan sebab hilang selera.

Saya amalkan Ostematrix untuk bekalan Kalsium. Sebab sejak sakit saya tak boleh minum susu. Susu akan membuatkan lagi mudah cirit birit, melainkan susu kambing.

Saya juga ambil Alfalfa untuk kesihatan dalaman wanita. Sebab 2 tahun badan terbiar tanpa penjagaan dan pemakanan sempurna. Dan baru2 ni saya amik gla pulak.

sesiapa yg ada masalah usus, daya serapan mmg lambat. jd tindak balas pd supplement mungkin amik masa. jgn putus asa. teruskn consume vit2 tu sme.

Hasil Rawatan dan Usaha


Alhamdulillah, sudah banyak kurangnya berbanding 2 tahun yang lalu. Usaha selagi mampu guna kepakaran doktor dan ubatannya + supplement + bantuan perawat islam bila mana perlu. Apapun, perlu usaha. InsyaAllah ada penyelesaian. Tiada sakit yang tiada ubat melainkan mati. Wallahua'lam.

Supplement Shaklee Yang Puan Farah Amalkan

  1. Herblax
  2. GLA Complex
  3. ESP
  4. VitaLea
  5. Vita C
  6. B-Complex
  7. Alfalfa
  8. Ostematrix

Untuk Info dan Order:

Nadiah Suhaidi
Shaklee Independent Distributor [ID: 869533]
n_nadiah@yahoo.com 
SMS/Whatsapp: 012 229 5680
www.facebook.com/SihatComelCeria

Post a Comment

3 Comments

  1. Mkn shaklee sekali dgn ubat Dr. level?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya perlu jarakkan 1-2 jam sahaja dari ubat doktor

      Delete
  2. Mkn shaklee sekali dengan ubat dokter ke?..

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda :)