Testimoni Set Bersalin Shaklee: Rasa Sihat Macam Nak Melompat

Assalamualaikum semua. Kali ini Nad nak kongsikan testimonial dari Puan Wanie yang baru sahaja 8 hari selepas bersalin anak ketiganya.



"Saya baru 8 hari berpantang, tp dah rasa sihat mcm sebulan dah.


- segar n cergas
- luka memang dah baik
- tiada sakit urat or lenguh tulang (rasa nk melompat je)
- perut kempis (yg ni paling best)
- no sembelit!
- susu lancar je

Saya amalkan:


1. Vitalea
2. B Complex
3. Vita C
4. Zinc
5. Ostematrix
6. ESP
7. Performance Drink
8. Lecithin.

Kawan-kawan yang nak berpantang boleh lah cuba set ini. Add on lah mana-mana yang perlu. Berpantang kali ini lebih mudah dari 2 anak yang sebelum ini :)"
- Puan Wanie Suhaimi









Tahniah Puan Wanie kerana memilih Shaklee sebagai teman sewaktu berpantang. Semestinya sewaktu berpantang inilah badan perlu dijaga dengan baik untuk proses pemulihan. Ini kerana proses mengandung dan bersalin sememangnya memberi impak yang sangat besar kepada badan ibu-ibu.

Supplements basic untuk berpantang yang biasa dicadangkan kepada pelanggan ialah items 1-4. Setiap satu membantu memberi tenaga dan memulihkan badan. Sangat-sangat recommended untuk add on ESP kerana ia membaiki semula sel-sel yang rosak serta juga memberi tenaga. Selain itu ESP juga sangat popular di kalangan ibu-ibu menyusu dan yang ingin menjaga kecantikan kulit :) Pengambilan ESP menghalang rasa lapar yang kerap kerana kerap menyusukan bayi juga kerana ESP membuat perut rasa 'full'.

Ostematrix ialah sumber kalsium, dilengkapi Magnesium dan Vitamin D untuk penyerapan lebih baik ke dalam badan. Sangat recommended juga dalam pantang ni especially sebab biasanya dalam pantang biasanya bayi suka 'bergayut' (menyusu) sahaja boleh kata sepanjang masa. So, kalau tak cukup kalsium mungkin akan ada sakit pinggang. Selain itu ia membantu ibu-ibu kekal cergas apabila bangun pagi walaupun tidak cukup tidur melayan si kecil :)

Performance Drink pula menghalang ibu-ibu dari mudah dehydrate. Ia mengekalkan elektrolit dalam badan kerana badan ibu-ibu menyusu mudah kehilangan air dalam badan kerana proses penyusuan. Jika badan dehydrate, badan akan rasa cepat letih.

Lecithin pula melarutkan lemak-lemak yang terkumpul sewaktu mengandung. Selain menurukan paras kolesterol, ia menghalang clogged duct atau bengkak susu yang lazim berlaku beberapa hari selepas bersalin kerana susu baru terhasil.

Dan yang paling penting, supplements ini masih boleh diteruskan walaupun bayi anda mengalami demam kuning atau jaundice. Ini kerana ia supplements ini tidak mengandungi herba yang boleh menyebabkan bacaan bilirubin lebih tinggi.

Ramai pelanggan Nad sudah berpantang dengan supplements ini sahaja tanpa jamu dan Alhamdulillah, mereka sangat berpuas hati dan rata-rata beritahu mereka rasa cepat sihat, luka cepat sembuh, dan susu badan pun banyak :)

Untuk Info & Order: 
Nadiah Suhaidi
Shaklee Independent Distributor 
Shaklee ID - 869533
Email: n_nadiah@yahoo.com 
SMS/Whatsapp: 012 229 5680

Post a Comment

0 Comments