Set Menyusu Shaklee Tidak Banyakkan Susu Ibu


Kecewa,  sudah consume Set Menyusu Shaklee tetapi susu masih sedikit!

Ya, Set Menyusu Shaklee tidak banyakkan susu ibu.

Tetapi sebenarnya Set Menyusu Shaklee mencukupkan nutrisi (yang lompong akibat pemakanan yang tidak cukup khasiat) kepada ibu, lalu menjadikan ibu lebih sihat, kurang stress, dan bertenaga (ibu menyusu ni penat dia lain macam sikit). Apabila tubuh ibu fit, inilah penyebab badan ibu menghasilkan susu ibu yang mencukupi buat bayi!

Lalu, apa yang dapat banyakkan susu ibu?

Set Menyusu Shaklee merupakan support system buat ibu menyusu.



Yang akan memperbanyakkan susu ibu adalah:


1. Supply and demand

Inilah faktor paling utama. Percaya atau tidak, ibu yang sudah tidak menyusu juga boleh menyusu semula (relactation), apatah lagi ibu yang baru sahaja melahirkan bayi, kerana hormon prolaktin yang sememangnya tinggi selepas melahirkan. Yang penting consistently create demand (stimulate pengeluaran susu dengan hisapan bayi atau pump).

Allah cipta badan ibu sangat hebat. Ia akan hasilkan susu mengikut keperluan bayi. Apabila banyak hisapan yang dilakukan, tubuh ibu menerima signal untuk menghasilkan lebih banyak susu. Begitulah juga sebaliknya. Jika kurang hisapan, badan ibu akan mengurangkan pengeluaran susu. Hebat kan?


2. Kepositifan dan tahap stress ibu

Kadang-kadang ibu 'rasa' macam tak cukup susu sebab tengok sikit sahaja susu yang keluar apabila di pam. Tetapi sebenarnya sudah cukup dan sesuai dengan usia bayi. Ibu mula stress!

Apabila ibu lihat bayi asyik menangis sahaja, ibu tambah stress ingatkan susu tak cukup. Sebenarnya ada banyak faktor lain mengapa bayi menangis.

Di tempat kerja pula banyak bebanan kerja, balik rumah nak uruskan rumahtangga pula. Ibu makin stress!

Ibu-ibu menyusu kena tenang-tenang sahaja, especially sewaktu menyusu / pump. Kena selalu berfikiran positif (berbaik sangka). Sebab ia akan memberi kesan kepada pengeluaran susu. Pemakanan juga penting untuk bantu kurangkan stress.

Jadi, yang penting di sini ialah ilmu. Banyakkan membaca tentang penyusuan. Selain itu pastikan ibu dikelilingi orang-orang yang support breastfeeding.


3. Air kosong

Ibu akan mudah kehilangan air dari badan apabila menyusu. Jadi, sangatlah penting ibu minum minimum 3 liter air kosong sehari. Bukan sekaligus 3 liter ya. Bahagi-bahagikanlah throughout the day.


Jadi, jika anda tanya saya,

"Consume Set Menyusu Shaklee ni boleh banyakkan susu?"
Mungkin tidak jika anda tidak patuhi ketiga-tiga syarat di atas.

"Cosume Set Menyusu Shaklee menyihatkan badan ibu menyusu?"
Definitely! (Dengan izin Allah)


Set Menyusu Shaklee


Baca Testimoni Set Menyusu Shaklee di sini :)


Pengedar Shaklee Bertauliah Anda
Nadiah Suhaidi
012-2295680
Berpengalaman di dalam penyusuan sejak 2010

Post a Comment

3 Comments

  1. Baru faham dan sangat berguna untuk buat ibu-ibu lebih faham mengenai susu ibu. Thanx Nad.

    ReplyDelete
  2. orang selalu baca tagline je (nak banyakkan susu?) terus mindset ckp set breastfeeding shaklee fungsi utama dia banyakkan susu tapi depa silap...bila beli susu xbyk (sebab tak selarikan supply vs demand, tak pump, malas pump) pastu shaklee yg disalahkan hehe :D ramai pm ckp "betul ke set menyusu shaklee boleh banyakkan susu?" hehe :D memang kena explain menda ni betul2...

    ReplyDelete
  3. Tu la..ada yg laim product itu product ini buat susu ibu melimpah ruah..sebenarnya
    .product hanya membantu;)selebihnya usaha kita sebagai ibu.

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda :)