Progres Rumah Baru - Tint Tingkap Done!



Alhamdulillah settle first step preparation rumah baru iaitu pasang tinted pada tingkap cermin.

Mula-mula berfikir-fikir jugak sama ada nak tinted atau tak. Kalau tak pasang tinted, pasang langsir je.

Akhirnya kami decide nak tinted juga sebab

1. Privacy (aurat terjaga kalau langsir terrrr-selak)
2. Security (orang luar tak nampak dalam)
3. Keselesaan (tak panas)

Rumah kami banyak tingkap. Besar dan tinggi pulak. Ada yang offer nak pasang tinted kat rumah kami dengan harga diskaun dan nak letak banner kat rumah kami. Harga RM6K lebih. Itu lepas diskaun tau. Nasib baik kami tak terpedaya. Lagipun masa tu belum dapat kunci lagi.

Encik Gajah ada tanya kat Facebook juga. Akhirnya kami contact seorang usahawan Islam yang di recommend oleh kenalan Facebook kami. Katanya kerja kemas dan puas hati. Harga murah. Rumahnya corner lot juga RM1.3k.

Orangnya menepati masa. Dan dia dah pasang di beberapa rumah kat kawasan rumah kami tu. So dah ada pengalaman dengan tingkap rumah kami.

Kami decide pilih tinted 3 layer setelah membuat sedikit pembacaan. Dapat tapis 89% haba. Orang luar tak boleh nampak dalam kalau waktu siang. Kalau waktu malam, tinted mana-mana pun memang akan nampak dalam sebab rumah dalam keadaan cerah. Cumanya kalau 3 layer, kita boleh nampak luar. Kalau 2 layer, kita tak boleh nampak luar. Warna yang dipilih pula ialah hijau sebab tinted warna hijau senang masuk dengan apa-apa warna rumah.

Kosnya RM2K sahaja :)

Hari Khamis kami panggil dia, bincang sikit then kami terus setuju. Dia tak minta deposit. Katanya dah siap kerja dia baru bayar. Dia suruh transfer je nanti. So oklah mudah berurusan dengan dia.

Hari Jumaat (semalam) dia pasang dari pagi sampai petang lepas Solat Jumaat. Malam kami transfer kat dia. Pagi ni jumpa semula untuk dia kasi resit.

Overall senang sangat berurusan. Alhamdulillah Allah permudahkan.

Sesiapa nak berurusan dengan dia boleh hubungi:

012 - 209 5967 Encik Rossedi

Post a Comment

12 Comments

  1. Wahhh, bestnye mns.. Nanti stay kt rmh baru laa ye? Seronoknyaaaa.. Wawa plak terexcited.. Hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. InshaAllah nak pindah rmh ni nnt wawa. Jemput mai nnt ya

      Delete
  2. best rumah transparent mcm ni tak nampak panas sgt
    elok jg tinted ni tak silau matahari :)

    ReplyDelete
  3. Tgk tingkap je pon dah lawa sgt2 dh..belom tgk the whole rumah lg tu..hehe

    ReplyDelete
  4. Bertuah Puan jumpa usahawan yang macam tu. Pelanggan puas hati, rezeki bertambah. Bagus juga rekemenkan beliau di blog ini. Moga beliau terus maju. Cantik tingkap yang sudah di tinted tu. Cuma saya nak tanya kalu malam (luar gelap dalam rumah terang) adakah orang dari luar nampak ke dalam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tinted mcmana pun mmg org luar leh nmpk dlm kalau mlm buka lampu. So kna pasang langsir :)

      Delete
    2. Assalam tuan/ puan..sy membuat keje2 ubah suai rumah dan pejabat..menyambung ruma.,pasang tile,wayaring,plumbing,waterprofing,buat poch,vinyl floor,wallpaper,landskap dan kolam hiasan,dan keje2 civik lainnya. Terbuka untuk kawasan bangi,kajang,serdang,putrajaya,cheras,puchong,ampang dan kl,nilai,bandar sri putra dan sepang.hubungi sy d no 0192945175 or wssp sy d no 01129110298 ( amir)

      Delete
    3. Assalam tuan/ puan..sy membuat keje2 ubah suai rumah dan pejabat..menyambung ruma.,pasang tile,wayaring,plumbing,waterprofing,buat poch,vinyl floor,wallpaper,landskap dan kolam hiasan,dan keje2 civik lainnya. Terbuka untuk kawasan bangi,kajang,serdang,putrajaya,cheras,puchong,ampang dan kl,nilai,bandar sri putra dan sepang.hubungi sy d no 0192945175 or wssp sy d no 01129110298 ( amir)

      Delete
  5. saya radzi dari HQ tinted supplyr di seksyen 25 shah alam,kami buat pemasangan tinted rumah,harga mengikut produk..013-2467431..area pemasang,seluruh selangor dan kl..siapa nak beli tinted saja pun boleh..

    ReplyDelete
  6. untuk membeli barang2 pasang tinted pun kami ada jual...derek supplyr kami..013-2467431

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda :)