Duduk Dalam Rumah Pun Kena Pakai Sunblock?

Sinaran UV matahari mampu rosakkan kulit. Boleh jadi kulit terbakar, gelap, kanser kulit juga. Fuh! Jeragat juga timbul sebab terdedah pada matahari. Susah pula tu nak hilang!

Biasanya kita akan dengar, kalau nak keluar rumah, kena pakai pelindung UV atau sunblock. Tapi, kalau tak keluar macam mana?

Duduk Dalam Rumah Pun Kena Pakai Sunblock?
Duduk Dalam Rumah Pun Kena Pakai Sunblock?

Duduk Dalam Rumah Pun Kena Pakai Sunblock?


Menurut Pakar Dermatologi, ya! Kena pakai jugak walaupun duduk dalam rumah. Sebenarnya, kena pakai setiap masa!

Sebab apa duduk dalam rumah pun kena pakai sunblock?

1. Lampu

Sebab lampu-lampu ni pun boleh rosakkan kulit kita juga. Dia keluarkan UV radiation. 90% sebab kulit rosak disebabkan oleh lampu!

2. Cahaya Dari Tingkap

Kalau tak buka lampu, kalau dapat cahaya ikut tingkap pun sama. Contohnya sewaktu kita dalam perjalanan di dalam kereta atau train. Atau dalam rumah, cahaya masuk ikut tingkap juga kan.

Pakai Sunblock Tak Mengira Cuaca


Cuaca panas atau redup, malah hujan sekalipun, tetap perlu pakai sunblock.

"Oooo. Baru tahu betapa pentingnya sunblock ni. Ingatkan bila keluar ja kena pakai. Ish!"

Tips Memilih Sunblock Yang Bagus Menurut Pakar Dermatologi


Menurut Pakar Dermatologi, kita perlu memilih sunblock yang ada broad spectrum UVA dan UVB. Wah! Ni memang ada dalam YOUTH Moisturizer SPF! Dan minimum kena pakai yang SPF 30. YOUTH punya ni SPF 50. Yeay!

YOUTH Moisturizer SPF 50


Alhamdulillah terima kasih Shaklee cipta produk yang seperti recommended oleh pakar. Bahan semulajadi tak bahaya pulak tu 😘 Jimat pulak tu. 8 bulan Nad pakai tak habis-habis lagi Moisturizer SPF Youth ni 😂

Anda rasa anda perlukan YOUTH Moisturizer SPF ni? Klik icon Whatsapp di sebelah kiri blog ini ya! Atau hubungi Nad di 012-2295680 :)

Sumber: Do you need to wear sunscreen indoors?


Love,
Nad

Post a Comment

0 Comments