Sijil Halal Shaklee 2021

Sijil Halal Shaklee 2021
Sijil Halal Shaklee 2021

Setiap tahun, Sijil Halal ini akan diperbaharui bagi memastikan setiap produk yang dikeluarkan pada tahun tersebut mematuhi piawaian sijil halal yang telah ditetapkan. 

Permohonan pensijilan halal bukanlah satu proses yang mudah, ianya mencakupi seluruh aspek pemprosesan bermula dari bahan mentah, barisan produksi sehinggalah ke produk akhir. Ianya dipantau ketat, bagi memastikan ianya diyakini halal buat pengguna beragama Islam. 

Bagi tahun 2021, Sijil Halal bagi produk Shaklee telahpun disiarkan untuk rujukan semua ahli, dan pengguna. (Rujuk gambar bagi Sijil Halal 2021) 

Sijil Halal Shaklee 2021
Sijil Halal Shaklee 2021 yang dikeluarkan oleh ISA

Sijil Halal Shaklee 2021
Produk dalam Sijil Halal Shaklee 2021

Sebelum itu, mesti ada yang tertanya, siapa yang bagi kelulusan ni sebab ada yang semak dalam website Halal Jakim tak jumpa. 

Okay, bawa bertenang. Mari kami kongsikan serba sedikit bahagian approval ni.

Siapa yang approve Sijil Halal Shaklee ini yer?

Sijil halal bagi produk Shaklee dikeluarkan oleh Islamic Service of America (ISA) yang merupakan sebuah Organisasi Pemantauan Sijil Halal bagi seluruh Negara Amerika yang diiktiraf oleh seluruh dunia termasuklah Halal JAKIM. Saya ada sertakan dalam gambar, screenshot dari pdf halaman 56, yang menyenaraikan ISA sebagai salah satu Badan Halal yang diiktiraf JAKIM.

Sijil Halal Shaklee 2021
Islamic Service of America (ISA)

Klik disini untuk rujukan ➔ Foreign Halal Certification Bodies

Apa itu ISA? Dan beberapa fakta yang perlu Anda ketahui.

Mari Amir kongsikan lebih informasi mengenainya ISA atau nama panjangnya Islamic Services of America.
  • Logo Islamic Services of America menunjukkan bahawa status produk atau perkhidmatan Halal dipantau secara berkecuali oleh kakitangan Islamic Services of America. Logo ISA diiktiraf oleh pengguna Islam sebagai tanda bahawa produk memenuhi standard Halal.
  • ISA telah diiktiraf oleh LP POM-MUI dan AIFDC-ICU (Indonesia), MUIS (Singapura), JAKIM (Malaysia) sejak penubuhannya pada tahun 1980-an.
  • ISA diiktiraf oleh Mother Mosque of Amerika, masjid tertua yang masih kekal di Amerika Syarikat, terletak di Cedar Rapids, Iowa.
  • Selain itu, Persatuan Muslim Amerika dan Pusat Islam di seluruh Amerika Syarikat memperakui ISA kerana integritinya dalam mengekalkan Piawaian Halal. 
  • ISA memperakui pengeluar produk yang boleh dimakan apabila mereka memenuhi standard Halal yang mematuhi Syariah.

Sijil Halal Shaklee 2021
Islamic Service of America (ISA)

Klik disini untuk rujukan ➔  https://www.isahalal.com

Okes, sekarang dah jelaskan semuanya.

Jangan lupa yer kongsikan berita baik ini dengan semua downline, keluarga dan rakan-rakan anda!

Teruskan mengguna produk Shaklee dengan lebih YAKIN!

Post a Comment

0 Comments