Multivitamin Berusia Lebih 100 tahun

Multivitamin Berusia Lebih 100 tahun
Multivitamin Berusia Lebih 100 tahun 
Apabila kita sebut vitamin, kebiasaannya orang akan sebut multivitamin. Sebenarnya, ada banyak jenis multivitamin di pasaran. Ikut kesesuaian dan budget masing-masing.

Nama asal vitamin dikatakan diambil dari perkataan "vitamine" pada tahun 1912. Ini hasil kajian dari saintis bagi membantu meningkatkan sistem imun badan manusia kerana diwaktu itu banyaknya peperangan & revolusi perkilangan yang menyebabkan ramai penduduk jatuh sakit


Multivitamin yang pertama di cipta dan diberi nama Vitalized Minerals pada tahun 1915. Ia adalah gabungan beberapa mineral dalam 1 botol kaca. Vitalized Minerals ini dicipta oleh Dr Forrest C. Shaklee pada usia beliau lebih kurang 25 tahun. Beliau menciptanya atas initiatif sendiri bagi membantu lebih ramai orang sihat sebelum jatuh sakit.

Fungsi multivitamin ini lebih kepada mencukupkan vitamin dan mineral dalam tubuh badan kita. Ia tidak digelar ubat kerana fungsinya bukannya merawat penyakit.


Botol yang Amir pegang ini (Gambar sebelah kiri) adalah replika vitalized minerals. Sekarang ia sudah tidak dijual di dalam botol kaca. Ia sudah diupgrade ke dalam botol plastik mesra alam dan kedap udara.

Nama baru Vitalized Mineral ialah Vita Lea Iron Formula. Harganya ialah RM 93.75 sebotol (Runcit). Nak untung lagi, boleh jadi ahli shaklee. Dapat penjimatan sehingga 20%.

1 botol Vita Lea ini mampu bertahan 2 bulan dengan pengambilan 2 tablet 1 hari. Kira kos sehari hanya RM1.50 sahaja. Murah bukan?

Berminat dengan produk Shaklee, boleh sahaja hubungi kami yer


Post a Comment

2 Comments

Terima kasih atas komen anda :)