4 Kandungan Bahan Utama Vivix Shaklee

4 Kandungan Bahan Utama Vivix Shaklee
4 Kandungan Bahan Utama Vivix Shaklee

Vivix Shaklee merupakan produk makanan tambahan Shaklee yang sangat premium dan eksklusif. Dengan izin Tuhan, ia telah membantu ramai insan yang sangat memerlukan dengan memperbaiki taraf kesihatan mereka. Banyak testimoni yang telah dikongsikan oleh pengamalnya. Kajian saintifik mengenainya juga dibuat oleh 3rd party selain dari pihak Shaklee sendiri.

4 Kandungan Bahan Utama Vivix Shaklee

4 Kandungan Bahan Utama Vivix Shaklee


1. Muscadine Grape (Anggur Muscadine)

4 Kandungan Bahan Utama Vivix Shaklee

Anggur Muscadine / Anggur Muskat, adalah anggur liar yang sangat istimewa kerana kandungan dan bijinya adalah satu daripada sumber terbaik antioksida dan mempunyai ciri-ciri anti-radang. Jika dibandingkan dengan anggur jenis lain, Anggur Muskat mempunyai 40 kali ganda lebih Polifenol yang terbukti berfaedah untuk kesihatan kardiovaskular, menurunkan tahap gula dalam darah, dan membantu melambatkan proses penuaan. Anggur Muskat ni juga mempunyai ciri-ciri untuk menghentikan bahan kimia yang menjadi penyebab kanser dan juga sebagai anti-virus serta anti-bakteria.

2. Purple Carrot (Lobak Ungu)

4 Kandungan Bahan Utama Vivix Shaklee

Purple Carrot merupakan sumber terbaik Vitamin A dan mengandungi phytochemical. Purple carrot ni juga mengandungi anthocyanins iaitu antioksidan yang sangat mustajab. Anthocyanins ni bertindak sebagai anti-radang, anti-mikrob dan anti-carcinogen yang membantu mengurangkan risiko penyakit jantung serta penyakit-penyakit kronik yang lain. Asid klorogenik yang ada dalam purple carrot ni bertanggungjawab mengurangkan paras gula dalam darah.

3. Elderberry Europe (Elderberi Eropah)

4 Kandungan Bahan Utama Vivix Shaklee

Nama saintifik bagi Elderberry ini ialah Sumbucus Nigra. Buah ni banyak tumbuh di kawasan Eropah, Amerika Utara, Asia dan Benua Inggeris. Elderberry ni sudah lama digunakan dikalangan pengamal perubatan tradisional. Kandungan Vitamin C yang tinggi di dalamnya membuatkan jus elderberry sangat bermanfaat dalam mengubati penyakit yang disebabkan oleh jangkita (infection) daripada virus dan bakteria. Selain itu juga, manfaat daripada jus elderberry ni ialah kemampuan untuk mencegah dan mengubati kanser, mampu meningkatkan sistem imunisasi tubuh badan manusia, berupaya menurunkan kadar kolesterol untuk mencegah penyakit jantung, membantu mengatasi dan merawat masalah diabetes dan meningkatkan kesihatan jantung serta ginjal.

4. Japanese Knotweed

4 Kandungan Bahan Utama Vivix Shaklee

Japanese Knotweed dikenali dengan nama saintifiknya Polygonum Cuspidatum, adalah tumbuhan berasal dari asia. Ia juga ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Knotweed Jepun ni adalah sumber komersial Resveratrol. Ia sering digunakan kerana manfaatnya untuk melambatkan proses penuaan, merendahkan paras kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet serta membantu dalam proses mengurangkan berat badan.

Keempat-empat bahan semulajadi ini sangat bermanfaat dan telah digunakan oleh banyak pengamal perubatan di negara lain dalam membantu memberikan taraf kesihatan yang lebih baik.

Semoga info yang Nad share ini dapat memberi manfaat kepada para pembaca :)

Nak tahu harga Vivix? Klik di sini.

MSE Legacy Sdn Bhd
012 229 5680 (Nadiah)
Your Certified Shaklee Product Consultant
COD Shaklee Bandar Baru Bangi
Pengeposan ke seluruh Malaysia

Post a Comment

0 Comments