Zoom bersama Mr Roger Barnett, Owner Shaklee

 

Terkejut tadi bila nampak Owner Shaklee, Mr Roger Barnett muncul dalam Master Forum tadi. Kat US, waktu sana pada 2.30 pagi dan beliau sanggup bangun awal sebab nak bersama dengan team Malaysia.
Sebelum tu, beliau intro dengan kisah perjalanan bisnes beliau seawal usia 20an. Waktu tu kira beliau paling muda dalam group dan bisnes yang beliau cuba beli ialah company perfume. Company ni buat sample tester dalam bentuk kertas dan selit pada majalah. Kira pioneer la bisnes tu sampaikan ia berkembang besar sehingga ke luar negara.
 
Kemudian beliau jual share beliau sebab waktu tu, beliau sangkakan bahawa konsep bisnes yang
terbaik ialah beli, peram sekejap dan jual. Hakikatnya, beliau ingin mencari bisnes yang boleh sustain bukan 10-20 tahun, tapi hingga ke generasi akan datang. Sebelum beliau nak beli Shaklee, team beliau dah buat research selama 5 tahun dan habiskan 20 juta dollar untuk mencari company
terbaik

Bila dah jumpa, beliau beli share Shaklee ke semuanya bernilai 310 juta dollar dan berimpian bahawa company ini akan kekal sehingga ke anak beliau. Dan office beliau, ada nama anaknya iaitu Spencer waktu tu baru berusia 4 tahun.
Nama anak Mr Roger Barnett, Spencer di Office HQ Shaklee
 
Point yang dia nak sampaikan ialah :-
 
1. Pilih company yang boleh sustain lama seperti Shaklee.
 
2. Walaupun beliau as Owner company, tugas beliau ialah mencari talented people seluruh dunia untuk bantu company Shaklee. Bukan mudah tapi ia sangat berbaloi.
 
3. Quote yang beliau guna ialah “Key for having a sustainable business is not to sell but to build”. So, beliau ingin agen Shaklee bina carier bersama Shaklee ikut kesesuaian masing-masing.
 

 
4. Company Shaklee telah membantu ramai orang melalui supplement sejak tahun 1965 (Company ditubuhkan) dan produk pertama Shaklee iaitu Vita-lea sudah berusia lebih 100 tahun (Dihasilkan pada 1915).
 
5. Yakin dengan produk dan company Shaklee kerana banyak testimoni pengguna Shaklee yang sudah menggunakannya lebih dari 30-40 tahun dan kekal sihat sehingga hari ini.
 
 
So, dengan kemunculan Mr Roger tadi membawa berita baru. Kami doakan dengan kemasukan Mr Leong ke Management Shaklee akan dapat membantu agen Shaklee untuk berkembang lebih maju lagi. Insyaallah.
 

Post a Comment

0 Comments